רוזמן יחיאל חיליק - ר ג ע י ם

פותח סתימות ומרגיע סתומים

חשיבה הכרתית - ההווה

 

מַלְאוּת הָרֶגַע

 

 

 

אנשים רבים עוסקים בהזיות נוסטלגיות של "מה שהיה" ובחלומות גדולים של "איך יהיה", ואינם ערים לעובדה ששלמות החיים היא בהווה, שיש להעריך את מַלְאוּת הָרֶגַע ולחיות יום יום בידיעה שהווה הוא הנצח ואין בלתו. כשאנחנו ממוקדים בהווה, ב"עכשיו", קיימת תחושה של נצחיות, כאילו הזמן נעצר.

 

עליית הבדווי לירושלים

 

מכיר את ההרים, את הבקעות, את העצים, השיחים, הפרחים, החיות, הציפורים, המרחקים, מזג האויר, פלאחים, רועים, עירונים, שפות שונות, דיאלקטים.

 

נסיעה ברכב לירושלים

 

מזגן, רדיו, מחשבות משוטטות, הזיות נוסטלגיות, חלומות

 

את ההווה חווה מי שמקדיש עצמו למלאות הרגע

 

הבדווי הרואה, שומע, מריח, נוגע, חש, נבהל, מאמין, מתמרן, נח, מדבר, מקשיב, מפנים, יספר בערב ליד מדורה ויחיה שוב ושוב את הרגע המלא,  

 

 

 

אבא בורח ממלאות הרגע*

 

 

 

אבא קנה לי כלב כדי שיוכל לרוץ אתו כל ערב (אנוכי)

 

אבא קנה לי טייפרקורדר כדי שלא יקרא לי סיפורים

 

אבא קנה לי אייפד כדי שיוכל להתרכז בעבודה מהבית

 

אבא לקח אותנו לבית מלון ושאל אם לא איכפת לי שיזמינו בייביסיטר. 

 

 

 

ארכיאולוגיה מול אנתרופולוגיה

 

הארכיאולוג אינו חי את הרגע, הוא דולה מוצגים, משתמש בחרסים, במגילות, מטבעות ומנסה מכל המוצגים הללו Slides)) ליצור סרט (מציאות) ואת החסר הוא משלים באמצעות הדמיון, הגיון שכלתני עד כדי יצירת מציאות שונה משל עמיתו החוקר את אותו אתר.

 

האנתרופולוג החי את הרגע ומנתח אירוע שבו היה שותף פעיל, רואה, שומע, סופר, מגיב, נותן, מקבל, מתחבר, מתפעם, מאמין, חושש... חי את ה case study extended 

 

במשך שנים לימדתי שיטות מחקר איכותניות כאשר יחידת המחקר העיקרית היתה: ה-  Extended case method

 

  •   ספר ילדים שנכתב על ידי לפני יותר משלושים שנה, אך מעולם לא פורסם.